Crea360: "La recuperació s'ha de recolzar en polítiques de desenvolupament local"
Joaquín Palací, Rafael Montaner i José Blanes són els promotors de Crea360
Publicado por jorditormo
martes, 21 de enero de 2014 a las 09:30
Crea360 és una empresa de recent creació que es dedica a fomentar els processos de desenvolupament local i la dinamització econòmica. L’equip tècnic de DLocal360 està constituït per Joaquín Palací Soler (Geògraf, Màster i Doctorand en Desenvolupament Local i Innovació Territorial), Rafael Montaner Brotons (Economista, Social Media y Màster en Desenvolupament Local i Innovació Territorial) i José Blanes Bernabeu (Enginyer Tècnic Topògraf, Enginyer en Geodèsia i Cartografia i Màster en Educació secundaria).
Què és Crea360?
Crea360 és una empresa que naix amb la intenció de prestar serveis de consultoria a les Administracions Públiques. L’Assessorament tècnic és la màxima de la empresa. Les línies professionals estan fonamentades en els pilars del Desenvolupament Local i la dinamització Econòmica, el Màrqueting territorial i la Comunicació digital.
Entenem que les administracions públicques, i els seus òrgans decisors necessiten de l’assessorament tècnic corresponent en les àrees que l’estructura orgànica no abasta, o en aquelles que simplement aposten per la millora en la prestació de serveis als ciutadans.
Més enllà del servei de consultoria, l’estructura de la nostra empresa, ens permet (sempre basant-nos en les tres línies estratègiques abans presentades), fer diagnosi, anàlisi, i per tant extreure conclusions d’un territori socioeconòmic determinat, per a així donar un pas més, i proposar projectes concrets amb la finalitat de millorar la eficiència, i sobre tot, apostar per la dinamització econòmica i la promoció de l’ocupació.
Fins ara, quins projectes destaqueu dels que ja haveu posat en marxa?
Donada la transversalitat de la disciplina en la que es fonamenta la nostra idea de negoci: el Desenvolupament Local. Hem estat capaços de dur a terme projectes de ben diferents característiques, però sempre amb el nexe comú de la promoció socioeconòmica dels territoris, amb iniciatives impulsades des de l’entitat local corresponent. D’aquesta manera, els projectes més destacats han estat molt dispars, anant des de la promoció digital d’esdeveniments esportius, fins a l’estudi econòmic de territoris determinats. En aquest sentit, podríem destacar els següents:
• Implantació d’un sistema d’informació geogràfica en l’Ajuntament de Muro d’Alcoi.
• Coordinació d’un pla de participació ciutadana en el marc de l’estratègia territorial de Cocentaina.
• Aplicacions mòbils per a diferents esdeveniments: Fira de Tots Sants de Cocentaina, Partit de futbol Olímpic de Xàtiva- Reial Madird, etc.
• Fullets Virtuals de promoció Sòcio-Cultural (Guia Virtual de Monforte del Cid, Esport en 3D d’Alcoi)
• Estratègies de Màrqueting digital en diverses empreses del sector industrial.
• Participació en Conferències de difusió de la promoció Territorial,a més de Diverses col•laboracions amb la Universitat d’Alacant, amb estudis socioeconòmics, de promoció turística i foment de la ocupació.
• Creació d’un portal d’informació de l’ocupació per als ciutadans.
Quines oportunitats ofereix el vostre projecte als ajuntaments i altres organismes públics i privats?
La principal visió de l’empresa es fonamenta en l’externalització dels serveis de Desenvolupament Local dels ajuntaments, tot amb l’objectiu de reduir costos i millorar l’eficiència, possibilitat que ens ofereix el treballar per projectes amb resultats concrets.
Segons la vostra opinió, quins penseu que són les oportunitats que ofereixen les comarques de la província d’Alacant per al seu desenvolupament?
Estem en un moment en el que hi ha que apostar per un model de desenvolupament local basat en la participació de tots els actors presents en un territori, per tal d’aconseguir resultats realistes i acordes a la realitat socioterritorial de l’àmbit d’actuació. Per tant, veiem necessari replantejar les polítiques de desenvolupament local per tal de poder establir agendes de treball o cronogrames d’actuació que siguen capaços de dinamitzar determinades àrees d’influència, totes elles basades en la participació ciutadana i la innovació social. Ara més que mai, l’Administració Local ha d’apostar per les iniciatives de foment de l’ocupació a través de Plans d’Acció, que ens permeten anar un pas més enllà de la planificació estratègica tradicional. Podem dir que els estudis socioterritorials com a instrument d’ordenació manquen d’un nou enfocament, però això no lleva que deixen de ser una ferramenta vàlida per a l’anàlisi de les potencialitats d’un territori.
Com sabem, la província es caracteritza per la dicotomia existent entre el litoral i l’interior, la qual cosa no ens permet unificar polítiques de dinamització econòmica, però això no lleva les possibilitats que aquesta riquesa cultural, industrial i econòmica ens ofereix. Per tant el creixement o recuperació de determinats sectors haurà d’estar recolzat per les polítiques de desenvolupament local adients, ja que tenim els ingredients i no les receptes a aplicar.
Aquest és l’objectiu fonamental de Crea360: oferir a les administracions locals les ferramentes per tal de poder adequar els seus territoris a les realitats socioeconòmiques presents per tal de no hipotecar el seus futurs.
21/01/2014 09:30 | jorditormo