Cerrar

es | val   

Té la teua empresa una marca d’èxit?

Tens una empresa i tens un nom per a ella; crees i idees una marca que s’identifique amb el teu producte o servici.

GO UP

GO UP

Publicado el viernes, 04 de noviembre de 2016 a las 09:41

De vegades el nom funciona, sona bé, ven... però d'altres no tant. A què és degut l'èxit d'una marca?

Què tenen les marques Coca-Cola, Ferrari, Zara, Apple o Virgin?

Per què funcionen?

Són marques sensuals? Objecte de desig?

Què tenen estes marques que no té la teua?

Són marques amb FE. Marques dissenyades per creatius apassionats que saben com portar una marca a l’èxit, fins a l’infinit i més enllà.

Una marca és una garantia, un conjunt de valors, atributs que s’associen a un producte.

En un món ple de propostes, necessitem una marca per a diferenciar-nos de la competència.

Segons Xavi Sempere, soci fundador i director creatiu de Trumbo Agency, sense FE no tens res: «Una de les coses més importants i amb la qual més ens agrada treballar quan fem marca és el que els anglesos diuen USP (Unique Selling Proposition): Quina es la teua proposta única de marca? La teua marca té alguna cosa única a dir que cap altra puga prometre?

Això ho han aconseguit marques com ara Ferrari, Ralph Lauren, The Rolling Stones o Zara.

Per això cal tindre temps, dedicació i el més important: FE.

 

Sense fe, una marca és impossible de crear; si no creus en les marques, no invertisques ni un minut creant-ne una. És massa temps, diners, esforç intel·lectual... Però si ho aconsegueixes, si arribes a crear una marca potent, tal volta en eixe moment hages creat alguna cosa que perdurarà en el temps, per damunt de la teua pròpia carrera professional».

La diferència entre una marca bona i una d’excel·lent és que les bones es posicionen al cap del client, mentre que les excel·lents, al seu cor. Per això se’ls diu lovemarks. (Yagüe and Yagüe Consultants)

Les lovemarks són un referent al cap i al cor de les masses. Entre d’elles destaquen Coca-Coca, Apple, Microsoft o Disney. Totes estes marques són marques que creen lleialtat i agrupen gent molt heterogènia, amb el denominador comú de la defensa de la marca, fins i tot de manera incondicional.

Segons alguns experts, les lovemarks fan apel·lació a les emocions del client. Per tant, valors universals com ara l'amistat, l'amor o la família solen ser motiu de reclam en les seues comunicacions.

A més, les millors lovemarks han tingut en compte el següent:

1) Elaborar una bona estratègia de màrqueting: dotar la marca d’un element diferenciador. Per això, és important no descuidar el disseny de la imatge corporativa.

2) Mantindre’s en contacte amb els consumidors: la marca ha d’estar viva i romandre en constant canvi perquè els consumidors la senten com a una cosa dinàmica i propera en les seues vides.

3) No deixar de sorprendre: les portes de la marca han d'estar obertes, el públic objectiu s'ha de sentir part d'ella, però les sorpreses sempre són benvingudes. Recordes l’últim espot televisiu que et va impressionar i que es va convertir en Trending Topic? Reflexiona si darrere d’ell hi havia una lovemark.

4) Escoltar les necessitats dels consumidors i satisfer-les: les lovemarks es creen per i per a les persones. Les necessitats dels consumidors són molt importants per a elles. Per això, els departaments de màrqueting s'han de mantindre molt alerta davant de qualsevol moviment que es produïsca entre els seus clients. Tenen definida molt bé la seua identitat:

La identitat de marca és clau per a la creació d’una marca. Una de les coses en comú de les empreses amb èxit és que la gent és capaç de reconèixer-les. Segons els experts, és tan forta la identitat que estes empreses han creat i a la qual es mantenen fidels, que la gent les té com a referent.

Una decisió estratègica és, sens dubte, deixar-se assessorar per creatius experts en creació de marques. Deixar el nostre projecte i el nostre nom a l’atzar no deixarà empremta. Creem una marca apassionada amb FE, una marca alineada amb la nostra proposta de valor.

Dora de Teresa,

CEO & Founder

GO up Business School

6.281 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO