Cerrar

es | val   

La Generalitat impulsa la formació digital en dones de més de 60 anys en zones despoblades per a posar fi a la bretxa digital

formació digital en dones de més de 60 anys

1.000 veïnes i veïns de localitats en risc de despoblament han participat en els cursos organitzats per l'Agenda Valenciana Antidespoblament

Publicado por AdmonVlc
martes, 21 de diciembre de 2021 a las 09:57

La directora general de l'Agenda Valenciana Antidespoblament (AVANT), Jeannette Segarra, ha assenyalat que els cursos d'alfabetització digital del Consell fomenten l'apoderament de la dona rural i ha destacat que "prop del 80% de l'alumnat que ha participat en els cursos són dones de més de 60 anys amb moltes ganes d'aprendre i de comunicar-se".

Segarra ha assenyalat que, des de la direcció general d'AVANT, "treballem a trencar el desequilibri territorial que té aquesta comunitat" i, en col·laboració amb la Conselleria d'Innovació, el Ministeri i els plans PEBA, "estem fent que la fibra arribe a tots els pobles per xicotets que siguen". Per a la directora general d'AVANT, "a més que hi arribe la fibra i les noves tecnologies, hem de saber fer-les utilitzar i la gent de més de 60 anys d'aquests pobles no ha tingut la formació digital necessària".

L'Agenda Valenciana Antidespoblament, en col·laboració amb la Direcció General per a la Lluita contra la Bretxa Digital i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, ha finalitzat la primera edició del programa 'Ciutadania digital', en la qual han participat uns 1.000 veïns de localitats en risc de despoblament.

Aquest programa persegueix aprofitar l'ús de les TIC per a ajudar a millorar la qualitat de vida en aquells municipis de la Comunitat Valenciana afectats pel despoblament, afavorint l'accés digital de persones residents i col·lectius vulnerables. En aquest sentit, el programa de la Generalitat treballa pel desenvolupament d'una societat digital inclusiva basada en la igualtat d'oportunitats. És a dir, evitar noves formes d'exclusió i que les TIC estiguen a la disposició de tota la ciutadania.

En total, s'han dut a terme 108 accions formatives en 70 municipis en risc de despoblament, en comarques com l'Alt Millars, l'Alt Palància, el Baix Maestrat, els Ports i l'Alcalatén, a Castelló; la Canal de Navarrés, la Vall de Cofrents- Aiora, la Costera, la Serrania, el Racó d'Ademús o la Vall d'Albaida, a València; o el Comtat, la Marina Alta i la Marina Baixa, a Alacant, entre altres.

Pensant en les diferents necessitats del dia a dia, els cursos s'han desenvolupat en tres àrees, dirigides a formar la població en: comunicació electrònica amb l'administració; l'ús de les xarxes socials a nivell usuari, així com dirigides a l'àmbit de la petita i mitjana empresa; i per a fomentar l'emprenedoria en el món rural.

Segarra ha agraït la implicació de la Conselleria d'Innovació, mitjançant la Direcció General per a la Lluita amb la Bretxa Digital, així com la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, en el desenvolupament d'aquests cursos i ha recordat que la lluita contra el despoblament és una lluita transversal en la qual "la cooperació i el treball conjunt amb totes les conselleries és essencial".

4.161 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO