Cerrar

es | val   

Els parcs empresarials davant els reptes de la nova Llei d'Àrees Industrials

Jornada celebrada a Riba-roja de Túria amb la participació de FEPEVAL

Publicado por AdmonAlcoi
jueves, 29 de marzo de 2018 a las 17:58

Mostrar ampliado

Jornada sobre la Ley de Áreas industriales

Jornada sobre la Ley de Áreas industriales

La Federació de Polígons Empresarials de la Comunitat Valenciana ha participat en la jornada “Els parcs empresarials davant els reptes de la nova Llei d’Àrees Industrials”, organitzada per la Mancomunitat Camp de Túria, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Riba-roja del Túria.

Diego Romá, gerent de la Federació de Polígons Empresarials de la Comunitat Valenciana, FEPEVAL, ha destacat la necessitat que s’aprove la nova Llei d’Àrees Industrials “per a acabar amb l’abandó que pateixen la immensa majoria de les àrees industrials de la Comunitat”. Encara que “les àrees industrials generen més del 50% del PIB d’aquest país, ni tan sols reben el 5% del que generen via impostos”, ha recordat Romá. Aquesta Llei, actualment en tramitació en les Corts Valencianes, ha sigut qualificada pel gerent de Fepeval com a “pionera, valenta, innovadora, senzilla, pràctica, avançada i participativa” i ha considerat que generarà “serveis de valor afegit i potenciarà la competitivitat de les empreses”.

Romá ha recordat que “la creació d’Entitats de Gestió i Modernització (EMG) de les àrees empresarials és clau per a fomentar la col·laboració públic-privada entre propietaris de sòl i administració pública que permeta, no solament realitzar l’adequada conservació i manteniments d’aquests espais sinó a més, el desenvolupament de nous serveis de valor afegit que potencien la seua competitivitat”. El desenvolupament de plans d’emergència, serveis de seguretat i vigilància, acords comercials, formació, gestió de residus, escoletes infantils, energies alternatives, assessories, imatge corporativa o la creació d’un vertader ens de representació de caràcter territorial davant altres entitats i administracions són serveis dels quals manquen més del 90% dels polígons i que podrien començar a desenvolupar-se amb la nova Llei y la creació de les EGM.

Aquesta jornada, que ha tingut lloc a Riba-roja de Túria, ha comptat amb la presència de la secretària autonòmica d’Economia Sostenible de la Generalitat Valenciana, Blanca Marín, qui ha detallat els aspectes de la nova Llei que beneficiaran a les àrees empresarials. La necessitat de comptar amb aquesta normativa específica que potencie les àrees industrials ha sigut compartida pels gerents de AEMON, Paco Camps; de Asivalco, Joaquín Ballester; de ASOCREVA, Carlos Peinado; i Riba-3, Rafael Ibáñez, que han participat en una taula redona posterior. El responsable de Seguretat de Fepeval, Antonio Molina, també ha participat en el debat en el qual ha advertit de la necessitat de desenvolupar plans de seguretat industrial específics a les àrees industrials. Tots els ponents i representants d’associacions empresarials han coincidit a enaltir els aspectes positius que tindrà la nova llei per a les empreses.

3.527 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO